•  اینترنت اشیا، امنیت سایبری و کنترل دسترسی  اینترنت اشیا، امنیت سایبری و کنترل دسترسی
http://wowslider.com/ by WOWSlider.com v8.5
اینترنت اشیا، امنیت سایبری و کنترل دسترسی اینترنت اشیا، امنیت سایبری و کنترل دسترسی

اینترنت اشیا، امنیت سایبری و کنترل دسترسی
در حال حاضر مرحله تحولات دیجیتالی در صنعت امنیت را آغاز می کنیم.حرکت به سوی اتصال تمام اجزای فیزیکی به اینترنت اشیا باعث شده  تا قابلیتها و مزایای این اجزا از دو جهت بارز گردد.اول اینکه هماهنگی بسیار زیاد بین اجزا موجب بالارفتن کارایی سیستمهای امنیتی می گردد.  دوم اینکه ثبت اطلاعات  اطلاعات تمام قطعات سخت افزار در یک سیستم اطلاعاتی باعث  می گردد تا اطلاعات درفضای کسب و کار نیز به صورتی هوشمند قابل بهره برداری گردند.
به عنوان مثال شما دربهای ورودی را در نظر بگیرید .این فناوری خیلی بیشتر از یک زنگ تصویری است که دسترسی به یک ساختمان را کنترل می کند. به عنوان بخشی از سیستم IOT در حال حاضر ورودی و خروجیهای ساختمانها همزمان و در حالی که اطلاعات را برای ایمن سازی گوشی های هوشمند یا سرور جمع آوری می کند. می توانند به یک شبکه امنیتی نیز متصل شوند.
اطمینان از این که دستگاه ها داده ها را جمع آوری می کند و اطمینان از اینکه امنیت داده ها برقرار شده است در اولویت اول است چون هر نقضی در IOT باعث نقض شبکه و از کار افتادن IOT می شود .
شرکت ها و عموم مردم باید این اطمینان را داشته باشند که فناوری های اینترنت اشیا برای عملیات روزانه امنیت را فراهم می کند.دستور العمل های حفاظت از داده ها مانند مقررات و حفاظت کلی داده ها باید به عنوان یک کمک باشند و نه یک مانع .
شرکت Blockbuster  یک شرکت فعال که در زمینه ی ویدئو و ضبط تصاویر است که با 37 میلیارد دلار به علت عدم به روز رسانی فناوریهای خود ورشکسته شد.
ترکیب بهترین تکنولوژیها در بازار و استفاده از تامین کننده های مختلف موجب به حداکثر رسیدن مزیت رقابتی میگردد. پروتکل های استاندارد و پلت فرم که بخش های مختلف تجهیزات را به آسانی  با یکدیگر ارتباط می دهند بهترین راه برای اطمینان خریداران از سازگاری از سازگاری خرید خود  با آنچه در آینده به وجود خواهد آمد ، میگردد.
همچنین  سادگی عملکرد سیستم عامل شما بسیار مهم است  تا هر کسی بتواند فرمت ها را به راحتی درک نماید
برای درک بهتر مزایای IOT و سیستم های امنیتی متصل به بررسی چندین فن آوری که می توانند با هم در یک شبکه کار کنند تا امنیت دسترسی کنترل شده و پارکینگ ماشین را کنترل نماید، می پردازیم:


1-یک ماشین وارد محل تشخیص خودرو می شود
2-نرم افزار تعداد پلاک خودرو را بررسی می کند
3-دوربین این شماره را به کنترل کننده درب در دروازه ارسال می کند
4- کنترل کننده درب پلاک ماشین را با پلاک وارد شده در دیتابیس چک می کند اگر وجود داشت دسترسی را اعطا می کند.
5- اگر شماره مورد نظر وجود نداشت راننده به اپراتور وصل می شود و به آن ها اجازه ورود می دهند.
6-یک مدیر یا کاربر می تواند یک QR را به راننده بدهد و در صورت نیاز می تواند این کد را به عنوان یک اعتبار برای خودش نگه دارند و برای ورود به در از آن استفاده نماید.
داده های تراکنش که رویداد را شرح می دهد وارد و ذخیره می شود.
سیستم فوق برای اینکه همه اجزا با هم ارتباط برقرار کند نیاز به پروتکل های باز و پلت فرم دارد .ارتباطات استاندارد و ایمن که امکان ترکیب تکنولوژیهای متفاوت از تولید کنندگان مختلف را فراهم می کند ، تضمین می کند که شرکت ها می توانند تجهیزات مناسب را برای نیاز های فردی خود انتخاب نمایند.
هر یک از این اجزا اطلاعات را به نرم افزاری ارسال می کند که داده های مربوطه را به راحتی قابل دسترسی برای یک اپراتور انسان آسان می کند.اطلاعات باید به صورت واضح نمایش داده شود تا اپراتور بتوانند در صورت نیاز تصمیمات آگاهانه را به سرعت بگیرد تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط این برنامه وارد شده است بنابر این تجزیه و تحلیل کامل امکان پذیر است و با گذشت زمان برای تجزیه و تحلیل معنی دار ، داده های کافی تولید می شود.
تحلیلگران قادر خواهند بود روند داده ها را شناسایی کنند
شرکت هایی که اهمیت ساخت یک شبکه کاملا یکپارچه که از دستگاه های کنترل دسترسی تشکیل شده و IOT را به رسمت می شناسند به زودی در یک رقابت و مزایده بزرگ قرار خواهند گرفت.  سیستم های مدیریتی تحت کنترل مرکزی در آینده بسیار کار آمد خواهند بود .  چنین سیستمی ارزش خود را بیش از امنیت  نشان خواهد داد .  سیستمها و تجهیزات پلت فرم و مشارکت بین سخت افزار، نرم افزار و فن آوری های کاربردی و محصولات، مزایای قابل ملاحظه ای را ارائه خواهد داد. سازمان هایی نظیر ONVIF، که از دارای پروتکل های شبکه استاندارد شده هستند مورد توجه خواهند گرفت   و دوران جدیدی از همکاری در صنعت امنیتی را همراه با اولویت بندی امنیت سایبری پرورش خواهند داد.
با استفاده از این امکانات  ذکر شده شبکه های کنترل دسترسی موانع میان جوامع  را از بین می برد و منجر به یک جامعه متصل می شود شهر های کاملا هوشمند استفاده از تمام اطلاعاتی که توسط کنترل دسترسی IOT و سایر دستگاه های موجود به دست می آید بهره وری عملیاتی را در مقیاس جهانی ایجاد می کند.


1396/11/29