• تنها۱۵ درصد از شرکت ها به اندازه کافی برای حمله سایبری آماده هستند
http://wowslider.com/ by WOWSlider.com v8.5
تنها ۱۵ درصد از شرکت‌ها به اندازه کافی برای حمله سایبری آماده هستند تنها ۱۵ درصد از شرکت‌ها به اندازه کافی برای حمله سایبری آماده هستند

شرکت Axis وشرکت Genetec  به تازگی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی برای ارزیابی نگرش‌های مشتریان نسبت به cyberthreats  ، چگونگی تاثیر گذاری بر کسب‌وکار آن‌ها و چگونگی آمادگی آن‌ها برای مواجهه با یک حمله، نموده اند.

با توجه به نظر سنجی انجام شده تنها 15 درصد از این شرکت ها در برابر این حملات می تواند اقدام دفاعی انجام دهند و 87 درصد فقط می توانند آن را به عنوان یک ریسک در نظر بگیرند و در اولویت قرار بدهند.

علاوه بر این:

-تنها 57 درصد از شرکت ها، اولویت های داخلی را به عنوان دلیلی برای آمادگی مناسب تشخصی می دهند

- زمانی که حمله رخ می دهد کلاهبرداری از افراد و دسترسی به اطلاعات  شخصی و ...از روشی زیرکانه برای سوء استفاده از تمایل انسان به اعتماد کردن وطی مهندسی اجتماعی، توسط حمله کننده برنامه ریزی شود و از طریق ایمیلهای فیشینگ حمله کننده یک ایمیل با محتوای جعلی (کپی شده یک ایمیل قانونی)، اقدام به فریب دادن کاربر نموده و اطلاعات حساس مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.که از این طرق 45 درصد از شرکتها در این حملات مورد تاثیر قرار می گیرد و 59 درصد نیز،سیستم هایی که در لایه های بعدی با این شرکتها در اتباط هستند، مورد حمله قرار می گیرند .

- تنها 35 درصد از شرکتها از تخصص امنیت سایبری در کسب و کار خود بهره مند هستند و می توانند حمله را متوجه شده و ازآن جلوگیری نمایند.

- 26 درصد از شرکت ها در طی 12 ماه گذشته مورد حمله ی سایبری قرار گرفته که تنها 28 درصد از آن ها مطمئن نیستند که آیا حمله رخ داده است یا خیر.

- پیامد های حمله سایبری نه تنها از نظر مالی می تواند به شرکت آسیب بزند بلکه اعتماد بین مشتریان و شرکت ها را هم از بین می برد.

1397/09/07